Vandaag 21

Gisteren 49

Afgelopen week 21

Afgelopen maand 671

Totaal 127264

Opgeladen…

Iedereen is weer opgeladen om er weer een week tegenaan te kunnen. Het is even wennen als je opstaat en het staat nog te regenen. “Het is jammer dat het nog regent. Je weet nu niet wat je allemaal tegen gaat komen, want alles wordt glad en glibberig. En net als vorig jaar zit er natuurlijk een kans in dat er een gedeelte wordt geneutraliseerd”, aldus Jos.

 

“We gaan ons best doen. De truck is weer goed in orde. De monteurs hebben goed hun best gedaan zodat wij er weer vol tegenaan kunnen”, meldt Jos nog even op de valreep.

12 januari 2014

Etappe 7: SALTA - SALTA

 

Liaison: 230 km

Special: 525 km

 

De zevende etappe is voor de trucks een van uitersten. De rijders blijven in Argentinië terwijl de motoren naar Bolivia gaan. Het eerste deel van deze etappe krijgen ze veel te maken met steenachtig gebied.

 

Er zit ook een stuk in waar het draait om de topsnelheid en daarna komt het aan op de techniek van de rijders op een hoogte 3500 meter. Aan het einde van de etappe zullen de deelnemers een gigantische zoutvlakte van ruim 20 kilometer moeten oversteken.

 

Maar…. zal de regen die gisteren is gevallen vandaag de etappe in het water laten vallen zodat deze aangepast moet worden? 

Rustdag vandaag???

 

Omdat het de laatste dagen zo heet was, werden er zeilen gespannen om onder te werden zodat men beschermd was tegen de zon. En wat een uitkomst was het dat men die zeilen al op tijd had neergehangen. Er was wat zonneschijn, maar die sloeg al snel om naar een gigantische plensbui en vervolgens werd het ook niet meer droog.

 

Ze noemen het een rustdag. Maar die is dan alleen bedoeld voor de wedstrijdrijders. De monteurs maken nog steeds de nodige uren. Er zit geen tijdsdruk achter dat er een truck moet vertrekken op een bepaalde tijd vandaag. Maar er moet echter zoveel gebeuren dat de gehele dag ingepland is voor onderhoud- en herstelwerkzaamheden.

 

Ook de monteurs hebben een nachtje kunnen slapen. En dat hebben ze verdiend. Toen iedereen uit de tent en de hospitalitytruck was gekropen werd er samen ontbijt. Een goede start voor de komende dag. En de uren waren nodig. De gehele dag is er door de monteurs, maar ook door de wedstrijdrijders gesleuteld. Een ieder deed wat hij kon en stond klaar om te helpen.  

 

De trucks staan er weer fris onderhouden bij. Klaar voor het tweede deel van het grote avontuur. Welke schade de regen heeft aangericht op het parcours is nog niet bekend. Zo ook niet of er de officiële of een ingekorte versie van de route wordt gereden.

Eerst maar eens een goede nachtrust pakken en morgen zien we weer verder.

Rustdag...

 

{youtube}pPDa0IE7Cag" frameborder="0"{/youtube}

11 januari 2014...

 

Rustdag: SALTA

 

De rustdag is bereikt. Na alle tegenslag in de eerste paar dagen is dat een hele overwinning. Er zat zoveel tegen, dat het ook heel gewoon was geweest dat de rustdag niet werd gehaald. Maar elke tegenslag werd overwonnen. Het vertrouwen in de truck kwam weer terug. Jos is nu al behoorlijk gewend aan het rijgedrag van de nieuwe Ginaf. Hij voelt de motor nu goed aan en weet wat te doen in welke situatie.

 

En dan nu een dagje “rust”. Maar er moet wel veel gebeuren. De gehele truck wordt door de monteurs nagekeken. En Jos en Peter kennende zitten ze er met hun neus bovenop.

Maar de monteurs zullen toch het meeste werk verrichten. Zo kunnen de wedstijdrijders elkaar opzoeken en ervaringen uitwisselen over de afgelopen etappes.

 

Voor Peter heeft deze rustdag nog iets speciaals. Hij wordt vandaag 51 jaar. Alweer een verjaardag vieren in een ver warm land. Peter van harte gefeliciteerd namens alle thuisblijvers en alle volgers van de website www.sminkmachines/nieuws  en Facebook.

Geniet van de dag.

Dit jaar weer geen slagroomtaart maar een zandtaart.

Geniet van de dag.

Peter 51 jaar

Subcategorieën