Vandaag 5

Gisteren 39

Afgelopen week 121

Afgelopen maand 5

Totaal 135623

Foto's...

Bij elk artikel dat geplaatst wordt, plaatsen wij voor zover er foto's zijn, ook foto's. In het artikel zelf zijn dat er maar enkele.

Kijk daarom ook met regelmaat bij het blokje foto's om niets te missen.

Zitten en sturen…

De relaxstoelen zijn wederom bij Biesheuvel gehaald. Naar het schijnt zitten deze fauteuils toch het beste. Daar kan geen aanbieding van een woonboulevard tegenop. Als ze eenmaal in de goede stand staan, dan staan ook alle koppen dezelfde kant op. One Direction…Juist ja, dan zitten ze richting de finish.

In deze stand hoeven ze voorlopig nog niet te gaan zitten.

 

Een heel belangrijke onderdeel zit al wel in de cabine gebouwd. Men denkt dan altijd wel als er maar een goede Cummins motor inzit dan kom je er wel, maar als je eigen motortje verdroogd, dan kom je er ook niet. En bij deze drie in de cabine is daar al aan gedacht. De koelbox zit al stevig ingebouwd. Daar zal het dus niet aan liggen.

 

Ginaf heeft ook een geheel eigen stuurkolom ontwikkeld. Dit stuurkolom is al in de cabine aanwezig en hoeft alleen nog maar afgesteld te worden aan de eisen van Jos. Hij is degenen die het stuurwiel zal gaan bedienen en hij is het dus die het stuur af moet stellen.

Ook de voetpedalen en het frame waar de navigatieapparatuur voor Harry aan moet komen wordt met de juiste precisie gemaakt. Hier en daar wat lassen en slijpen, dan afstellen en plaatsen.

 

Als de cabine zover is dan zal er toch ook nog iets achter geplaatst moeten worden en dat zal binnenkort gebeuren. Het chassis is nog in de maak. Een truck bouwen, daar gaan menig uurtje in zitten. Bij Ginaf zijn ze daar volop mee bezig. 

Met man en macht...

Het team is bekend en de truck moet nog gebouwd.

Bij Ginaf Rally Power zijn ze al volop bezig met het bouwen van de truck voor Wuf.

Er moeten nog testen worden uitgevoerd om te kijken of alles ook daadwerkelijk zo werkt als ze voor ogen hadden.

 

Bij Jos in de hal is men druk doende de cabine zo in te richten dat men er van alle gemakken voorzien de rally kan volbrengen. En met alle gemakken wordt dan niet gedacht aan een navigatiesysteem, radio/cd speler en traploos verstelbare stoelen.De kale cabine

Het gaat in deze cabine om de juiste stand van het stuur, de stoelen met de gordels en de veiligheidsbeugel. De knoppen voor het bandenaflaatsysteem, allerlei     drukmetertjes en verder allerlei knoppen om alles te bedienen, echt alles moet op de juiste plaats worden gemonteerd. Maar ook het plekje van de koelbox voor het eten en drinken tijdens de rally. Alles wordt op de millimeter nauwkeurig in de cabine vastgezet.

De kale cabine

 

De vaste club mensen van het team zijn alweer enkele avonden per week aan de slag gegaan. Maar ook elk uurtje overdag wordt benut. Daaronder valt ook het heen en weer rijden van Ederveen om daar alle onderdelen die nodig zijn op te halen en naar Amersfoort te brengen. Daar zullen nog vele ritjes voor nodig zijn.

Een andere weg wordt ingeslagen...

 

Na 3 succesvolle jaren wordt er een andere weg ingeslagen. De Elehant 3 heeft in 2011 - 2012 - 2013 een topprestatie neergezet.

Mede dankzij de samenwerking van trouwe teamgenoten en de driejarige sponsoring van de Smink-groep, Eurol en Zandink zandhandel is dit alles mogelijk gemaakt.

Maar ook de kleinere sponsoren en de trouwe fans waren een grote motivatie om elke dag tijdens Le Dakar alles op alles te zetten voor ’n mooie klassering.

 

De goede prestatie van de Elephant 3 heeft Jos er niet van kunnen weerhouden om de Ginaf te gaan verkopen.

De samenwerking met Ginaf Rally Power is een feit en de uitdaging om in de top 10 te eindigen tijdens Le Dakar 2014 is groot.

De samenstelling in de cabine gaat na drie jaar ook veranderen. Jos en Peter N. gaan weer deelnemen maar Peter S. heeft besloten dat hij niet meer mee zal gaan. Na drie succesvolle  jaren heeft hij aangegeven te stoppen. Dit ten spijt van het hele team, maar met alle begrip voor zijn keuze.

 

Er moest dus gezocht worden naar een nieuwe navigator. Eén die past in het team en bij de no-nonsense karaktersvan Josen Peter N. In Harry Oosting denken ze de juiste persoon gevonden te hebben.

 

Vanaf september zal de site van Rally Team Smink geen functie meer hebben. Rally Team Smink houdt dan op te bestaan.

SMINK MACHINES RALLYSPORT is de opvolger. De vorderingen van de nieuwe Ginaf en de belevenissen van de teamleden zullen vanaf nu dan ook te vinden zijn op  www.sminkmachines.nl  onder het blokje rallysport. Hier zullen alle verhalen en foto’s geplaatst worden zoals dat ook in alle voorgaande jaren werd gedaan.

Subcategorieën