Vandaag 23

Gisteren 49

Afgelopen week 23

Afgelopen maand 673

Totaal 127266

2017-5

Pre-proloog

 

-

2017-4

Een nieuw kleurtje.

 

Een nieuw rally in een nieuw  jaar betekent ook een complete metamorfose voor de truck.- Er is een aantal jaar gereden voor het Ginaf Rally Power team, maar dit jaar wordt er weer gereden in de eigen kleuren. En dat betekent dat de bekende rode kleur weer terug komt.

 

Rood is een kleur die vast zit aan de naam Smink. Dit jaar wordt er voor eigen kansen gereden en zo kan ook de truck naar eigen inzicht aangekleed worden.

De cabine wordt in de eigen spuitcabine gespoten. De basis is dan klaar en met de nodige stickers wordt het een hele herkenbare truck. Zodra alle sponsoren bekent zijn wordt er ook een nieuw maatpak voor de bak geprint.

 

De tijd dringt en of dat voor de pre-proloog allemaal gerealiseerd kan worden dat weten we aan het eind van deze week. En anders hebben we daar uiteraard ook een passende oplossing voor.

- - 

2017-3.

Volle bak.

 

De assistentietrucks zijn leeg. En je kunt je niet voorstellen  wat er allemaal uit zo’n truck komt.

Kratten met van alles en nog wat. Kratten met onderdelen die nodig zijn voor de truck maar ook blikken eten, gereedschap enz… Ook de tentjes, slaapzakken, koelkasten en andere losse delen zijn uit de truck gehaald.

-

 

Alles moet opnieuw geïnventariseerd worden. In de loop der

jaren is er nogal wat verzameld en dat gaat ieder jaar weer mee. Naar nu blijkt zaten er ook onderdelen bij de we nu niet meer kunnen gebruiken.  Na een rally wordt alles zo goed en zo kwaad als het gaat weer in de truck teruggedaan, maar dat gebeurd door de hectiek niet altijd georganiseerd. Het is dan meer van belang dat het IN de truck zit en is het minder belangrijk WAAR het in de truck zit.

 

De trucks zijn leeg en dat geeft de gelegenheid om hem eens helemaal van top tot teen schoon te maken. Luchtslang en hoge drukspuit er door heen en je kent hem niet meer terug.

 

Ook de kratten worden flink onderhanden genomen.

Leegmaken, schoonspuiten, droog maken en weer inpakken.

Tijdens dat inpakken worden de kratten genummerd en wordt alles in lijsten in de computer verwerkt.

En dat is van belang tijdens de rally. In het heetst van de strijd in één oogopslag datgene wat op dat moment nodig is uit de juiste krat tevoorschijn toveren kan net dat ene verschil maken.

2017-2.

Daar gaan we weer!!

 

Het is een lange tijd stil geweest wat betreft de berichtgevingen. Maar……………

Geen bericht is goed bericht zeggen ze altijd. En in ons geval klopt dat dan ook. Na het uitvallen in de Libyarally 2016 (nu Marocco Desert Challenge) is er veel gebeurd.

 

Na de Libyarally zijn we weer volop aan het sleutelen gegaan. En tijdens de weken van sleutelen wordt er natuurlijk altijd weer vooruit gekeken.

Waar ligt de volgende uitdaging?

Gaan we daar aan deelnemen?

Wie van het team kan en wil er mee?

Welke sponsoren kunnen er gevraagd worden?

 

Er zijn ondertussen alweer een aantal rally’s gereden waar we niet aan hebben deelgenomen. De truck werd op een aantal punten toch nog wat veranderd en was daardoor niet op tijd klaar om  aan een rally mee te doen.

 

En dan komen we al snel bij Dakar 2017 uit.

 

Vorig jaar hebben we niet deelgenomen aan Dakar.

In 2017 willen we de uitdaging weer aangaan.

Er wordt gestart op 2 januari 2017 in Asunsión, Paraguay, de rustdag is in La Paz, Bolivia en de finish is op 14 januari 2017 in Buenos Aires, Argentinië.

 

2017-1

Dakar 2017

-