Vandaag 150

Gisteren 108

Afgelopen week 842

Afgelopen maand 2825

Totaal 305601

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

2017-15

 

Technische keuring.

 

Het is vrijdag en nog midden in de nacht als er bij meerdere mensen de wekker gaat. Vanuit Nijkerk vertrekken om 03.30 uur de voertuigen richting Le Havre. Na een vlot verlopen reis kunnen  om 13.00 uur  alle voertuigen worden gekeurd. En ook het keuren verloopt goed. Natuurlijk zijn er altijd kleine puntjes wat nog aangepast moet worden.

 

Zo moet er bij de Elephant 4 een accupool beter worden afgedekt. Er moet een opvangbakje komen voor de carteruitlaat zodat er geen olie in de natuur terecht komt. De irritrack antenne is op een andere manier bevestigd en wat niet bij het team bekend was en ook bij andere teams niet, was dat er een nieuwe steun moest worden gemonteerd. Deze steun is nodig om tijdens de rally de irritrack aan te bevestigen. Voor de GPS was altijd één zekering aanwezig en dat worden er nu twee. Het voordeel van twee zekeringen is dat als de ene kapot gaat, dat de andere het overneemt. Dat kan ook van belang zijn nu er al wordt aangegeven dat het tijdens deze rally moeilijk navigeren wordt.

 

En als dan alle stempels in het gele boekje staan is de keuring achter de rug. Alle voertuigen staan klaar voor de boot, die in de loop van de volgende week zal vertrekken naar de haven van Buenos Aires.

- - -

De tassen met alle papieren worden bij teammanager Iginio Voorhorst ingeleverd en hij zal ervoor zorgen dat alles goed wordt bewaard en weer tevoorschijn wordt getoverd als ze nodig zijn voor de start van Le Dakar 2017.

 

2017-14

Ingepakt en onderweg.

 

Op twee locaties is er de laatste tijd keihard gewerkt. In Amersfoort is alles aan de truck gecontroleerd en waar nodig verbeterd zodat hij er tip top bijstaat.In Nijkerk werden alle kratten van de assistentie nagekeken. Alles is uit de krat geweest, nagekeken, weer terug en in de lijst gezet. Nu is alles nauwkeuring ingepakt en dat zal in de rally veel gemak geven.Een paar keer naar Ederveen heen en weer om spullen te halen, al gaat dat niet altijd van het leien dakje. Zo had Henny van de week de pech dat hij een klapband had. Maar je moet maar zo denken, dat kun je beter hier hebben dan tijdens de rally. Al is het natuurlijk nooit handig als het je overkomt.-

 

Nu, na weken van voorbereiding is het dan toch eindelijk zover.De truck is klaar. De laatste spullen zijn ingepakt. Maar tot op de laatste dag wordt er toch nog van alles aan de kratten toegevoegd.Nog een kabeltje voor dit onder deel. Nog een onderpot voor een luchtbalg. “Hé hier ligt nog een pakking, hebben we die al? Nou neem maar mee voor het geval dat”. Hoe vaak de laatste dagen niet het zinnetje “Beter te veel meenemen dan er straks om verlegen zitten”, en dat is natuurlijk ook zo. En zo werd er nog veel meer aan toegevoegd.

 - - -

Maar dan zal je zien dat zodra ze weg zijn kom je er achter dat er toch nog iets vergeten is. En dat is nou net het voordeel van later vertrekken dan de trucks. Je kunt in het vliegtuig ook nog wel het een en ander meenemen. En je zult versteld staan wat er de afgelopen jaren is de tassen heeft gezeten. We hopen echter dat we dit jaar alleen nog wat kleinere dingen mee hoeven te nemen. In ieder geval de raceoveralls, die waren nog niet klaar. En verder…. Ach we zien het wel.

-

Eerst maar aankomen in Le Havre en als dan de keuring achter de rug is hebben we eerst een paar weken om bij te komen, aan onze conditie te werken en onze gezinnen de nodige aandacht te geven, want ook dat is er de laatste tijd toch wel een beetje bij in geschoten.

2017-14

Ingepakt en onderweg.

Na weken van voorbereiding is het dan toch eindelijk zover.

De truck is klaar. De laatste spullen zijn ingepakt. Maar tot op de laatste dag wordt er toch nog van alles aan de kratten toegevoegd.

Nog een kabeltje voor dit onder deel. Nog een onderpot voor een luchtbalg.

Hé hier ligt nog een pakking, hebben we die al? Nou neem maar mee voor het geval dat. Hoe vaak de laatste dagen niet het zinnetje “Beter te veel meenemen dan er straks om verlegen zitten”, en dat is natuurlijk ook zo. En zo werd er nog veel meer aan toegevoegd.

 

Maar dan zal je zien dat zodra ze weg zijn kom je er achter dat er toch nog iets vergeten is. En dat is nou net het voordeel van later vertrekken dan de trucks. Je kunt in het vliegtuig ook nog wel het een en ander meenemen. En je zult versteld staan wat er de afgelopen jaren is de tassen heeft gezeten. We hopen echter dat we dit jaar alleen nog wat kleinere dingen mee hoeven te nemen. In ieder geval de raceoveralls, die waren nog niet klaar. En verder…. Ach we zien het wel.

 

Eerst maar aankomen in Le Havre en als dan de keuring achter de rug is hebben we eerst een paar weken om bij te komen, aan onze conditie te werken en onze gezinnen de nodige aandacht te geven, want ook dat is er de laatste tijd toch wel een beetje bij in geschoten.

2017-13

Teampresentatie.

 

Een mooie opkomst voor het team.

 

De Elephant 2 heette iedereen welkom, buiten bij de deur van Golfclub Hoogland Amersfoort. Maar binnen stond de Elephant 4 van het team te pronken op de  indoorgolfbaan.

De truck in de schijnwerpers met het nieuwe zeil waarop de sponsoren stonden vermeld. Maar ook het team stond te stralen want het resultaat mocht er zijn. En de belangstelling was groot. Groot en klein stonden voor de truck te poseren en konden in de truck zitten. Ook de laatklep stond open zodat iedereen met eigen ogen kon zien waar al dat brute geweld vandaan komt.

Van Essen Catering zorgde voor ‘n broodje beenham en ’n broodje bal en de mensen van Golfclub Hoogland Amersfoort zorgde ervoor dat iedereen met een drankje in de handen stond.

#karchereend @karchernl

 

Kortom, we kunnen terugkijken op een geslaagde presentatie. Nu is het aftellen naar de start in Asunsión in Paraguay.  

2017-12

REMINDER REMINDER REMINDER REMINDER REMINDER

 

VANAVOND OP TV.

uitzending Pre Proloog 2016

2017-11

teampresentatie