Vandaag 4

Gisteren 148

Afgelopen week 339

Afgelopen maand 2460

Totaal 280386

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

51. 4e etappe zit erop.

 

-De etappe is weer gereden. Voor het thuisfront was het toch wel spannend. Het team reed goed voorin met de Ginaf toen de truck van Martin van de Brink vast kwam te zitten. Net op een punt waar ze even verkeerd gingen. Daarna ging de truck van Oleoban met nr. 506 aan de rol. En daarna ging het systeem plat. Het volgsysteem  liet het afweten. En ja dan wordt het thuis toch wel even erg spannend. En als hij dan wel héééél lang stil blijft staan komen toch de twijfels.

Maar er komt geen bericht van pech, uitvallen of iets in die richting, dus we hopen er maar het beste van.

 

En als dan op het thuisfront de foto met de stempel op het stickertje binnenkomt weten we genoeg.Ze zijn gefinisht met een goed resultaat en hebben dan weer een stempeltje verdient.

 

“Vanaf de start tot de lunch goed gereden. Martin van de Brink losgetrokken en hij heeft op zijn beurt de truck van Oleoban rechtgezet. De truck rijdt echt fantastisch. We kunnen de snelheid er goed in houden. Dat heeft enig nadeel voor het navigeren. Er staan veel aanwijzingen achter elkaar op papier en door de snelheid heeft Daniël geen kans om het te oplezen want dan zijn we al weer te ver”, aldus Jos

“Het was echt goed opletten, er gingen veel deelnemers verkeerd.

Je komt soms op een punt waar je 4 of 5 kanten op kunt en als je er dan met een gangetje van 100km aan komt stuiven is het voor Daniël lastig, zo niet onmogelijk om op tijd te lezen welk pad er in gestuurd moet worden.

We rijden hard, maar verliezen tijd en dat moeten we veranderen. We moeten minder hard rijden zodat we met navigeren tijd winnen. Dat gaan we dus morgen doen”.

- - -

Op enkele leidingen na en wat kleine dingetjes hebben we geen stukken. Als dat gemaakt is en het onderhoud gedaan, dan is de truck weer klaar voor morgen.

Het is een prachtig gebied om in te rijden. Alleen maar zand. Prachtig om dit met elkaar te doen. De zon brandt maar de wind erbij houdt het dragelijk.

-

50. Rustdag.

 

Maar dan voor de assistentie. Omdat er vandaag gereden wordt van Mhamid naar Mhamid hoeft de assistentiekaravaan zich niet te verplaatsen. Gisteren hebben ze de nodige kilometers gereden en vandaag is dat dus niet nodig.

Arie: “Vandaag een paar kleine reparaties aan de assistentietruck en het dagelijkse onderhoud. Daarna is de wedstrijdtruck weer aan de beurt. De stemming onder elkaar is opperbest. We genieten met z’n allen”. 

- - -

49. Beelden etappe 3

48. De vierde etappe.

 

Vandaag starten we in Mhamid en eindigen in Mhamid

De totale afstand vandaag is volgens het roadbook 202 km.

In die  202 km zitten veel duinen en de nodige fesh fesh.

 

De banden zijn wat versleten maar worden niet verwisseld. In de duinen kun je beter wat gladdere banden hebben.

Zand is waar Jos voor gaat en dat krijgt hij vandaag.

 

Voor de assistentie is het vandaag eigenlijk een thuisblijfdag.

Er hoeft niet gereden te worden. Maar dit is dan de uitgelezen kans om de eigen truck van onderhoud te voorzien. Tot nu is het hoognodige gedaan maar nu kan de assistentieginaf eens goed onder handen worden genomen.

En als de wedstrijdginaf dan weer binnen komt, dan is die weer aan de beurt

-

47. Etappe 2 en 3 in beeld.