41. 2e etappe goed gefinisht.
Jos: ”We zijn er. We reden voor de eerste stop als 1e, maar we hebben 20 minuten verkeerd gereden net voor de lunch. Hebben nog geprobeerd het goeie punt te vinden, maar zijn uiteindelijk maar naar het laatste goeie punt van de gps gereden en konden toen weer door.
We hebben superhard gereden en daardoor alle 4 de banden kapot. Maar het autootje doet het goed”. Geen motorproblemen meer gehad".
Ondanks de 20 minuten verkeerd ging het verder prima. De samenwerking met Daniël gaat prima. De piste was slecht. Het was een snelle piste met veel paden en bochten, maar de truck gaat er prima overheen.
Volgens de lijst als 1e gefinished. Met 20 minuten verkeerd rijden en ook nog 5 minuten straftijd is dat niet slecht.
40. De tweede etappe.
Vandaag starten we op tijd. We hoeven niet meer met vloed langs het strand en er is een korte verbindingsroute.
We starten in Tantan en zullen eindigen in Icht.
Een totaal van 614 km.
Ergens halverwege zal er een stop zijn om te tanken en wordt er een lunch aangeboden. Hoe leuk is dat. Verplicht stoppen tanken, eten en drinken.
Omdat de dag van gisteren is gecanceld wordt er vandaag in dezelfde volgorde als gisteren gestart.
39. Even voorstellen.
38. 1e etappe
15-04-2016
37. Team gefinisht.
De truck deed het fantastisch. We hebben de vering in Hoogland al getest en nu bleek dat ze het ook in de duinen prima deden. Zoals Jos zegt “Hier kunnen we wat mee. Er is meer dan voldoende kracht. Wij zijn erg tevreden”.
Na de start gingen ze direct de duinen in. Het was er erg zacht en er was geen doorkomen meer aan. Later bleek dus dat er een grote fout in de gps van de organisatie zat en daardoor gingen wij maar ook de andere trucks de fout in”.
Ondanks dat het direct al fout ging, is het een hele mooie dag geweest en er wordt met tevredenheid op terug gekeken.
Waarschijnlijk (vanavond is er overleg van de organisatie) wordt de proef van vandaag geneutraliseerd omdat er grote fouten in de gps zaten. Het roadbook klopte perfect maar degene die gingen voor de waypoints raakte direct van het pad af. En als je een rally goed wilt rijden, ga je op zoek naar de waypoints en dus ging de Elephant 4 verkeerd. “Niet alle waypoint zijn gehaald, maar dat heeft eigenlijk niemand gered. Het was niet te doen:” aldus Peter.
De motor is 2x afgeslagen toen er door het water gereden werd, dus daar moet vanavond nog even naar gekeken worden.
De monteurs kunnen aan de slag.