Vandaag 48

Gisteren 84

Afgelopen week 424

Afgelopen maand 230

Totaal 180418

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

024-2018

 

Niet best….

 

“We zijn binnen”,  dat waren de eerste woorden die Peter doorbelde. Toen er gevraagd werd hoe het ging was zijn antwoordt: “Niet best”. Er waren behoorlijke technische problemen.

 

Het oliepeil van de stuurbekrachtiging bleek niet goed te zijn. Dat kwam doordat de olie eruit gutste. Door al het gehobbel waren er ook besturingsproblemen. De boel gereset en vanaf dat moment ging dat weer goed.

 

Toen kwam het volgende probleem. Door de vele stenen op de proef, kregen ze te maken met 2 klapbanden aan de voorkant. En tijdens het wisselen van die banden ging er bij Peter ook nog iets gigantisch mis.

 

In eerste instantie schonk hij er geen aandacht aan, maar op een gegeven moment moest Jos toch echt in de ankers. De truck werd stil gezet en Peter ging gelijk de truck uit.

 

Er bleek een behoorlijke lange doorn in zijn billen te prikken. Deze eruit getrokken en ze konden weer verder.

 

Tot op 20 km voor het einde dreigde de 3e band te klappen. Dit keer aan de achterkant. Het rubber vloog voor de truck uit en daarom hebben ze de laatste kilometers met een gangetje van 25 volbracht.

 

Dat kostte een plaats in het klassement maar ze zijn binnen op een 15e plek en 12e algemeen.

 

024 2018 01 024 2018 04 

023-2018

 

Stage 2 | Maandag 16 april

Plage Blanche – Touzounine

Afstand Special 2 = 470 km
​​​​​​​Liaison = 0 km

 

Maandag, 16 april:

 

Om 7u ‘s ochtends brullen de motoren weer op het strand en starten we in de omgekeerde richting van gisteren. Deze zware tweede special voert ons oostwaarts via de bedding van de Draa-rivier.

 

Zanderige kloven, steenpistes tussen de heuvels, opgedroogde zoutmeren, snelle en technische passages wisselen elkaar af op een terrein dat voor 50% uit zand en 50% uit stenen bestaat. Een lange etappe door een adembenemend landschap.

023 2018 01

021-2018

 

Effe opstarten….

 

Het is weer even alles op de rit krijgen.

 

Wat nemen we wel mee in de racetruck en wat niet. Het nodige gereedschap voor eventuele sleutelmomenten en een aantal standaard onderdelen zijn al in de kisten gedaan. De twee dieseltanks zitten vol. Maar ook de mannen zelf hebben het nodige bij zich.

 

Het is verplicht elke dag 3 liter water per persoon mee te nemen. Ook nemen ze nog wat eten mee, maar dat is niet veel. Tijdens de rally is er tussendoor ook nog een lunch voor de deelnemers. Zo is de organisatie er van verzekerd dat ook iedereen onderweg wat eet. Want dat wil men in het heetst van de strijd nog wel eens vergeten.

 

Bovenal geldt: “veiligheid voor alles en daar valt ook onder dat er op tijd gegeten en gedronken moet worden”.

 

de Morocco Desert Challange is te volgen via:

http://moroccodesertchallenge.com/nl

http://moroccodesertchallenge.com/nl/de-rally/live-tracking

.021 2018 02

022-2018

 

De kop is eraf…

 

Vandaag is toch wel een beetje een speciale dag. Henny een grote steun en toeverlaat in het assistentie team, de broer van Jos, vierde vandaag zijn verjaardag. En wat zou het dan een mooi cadeautje zijn als het team een paar plaatsen naar voren zou kunnen komen in het klassement.

 

Een korte, mooie maar pittige etappe dat was het vandaag. De truck doet het prima. En ook het navigeren ging heel goed. Er is hard gereden, maar er zijn er bij de nog véél harder rijden. Er zaten toch ook nog best wel een aantal deelnemers vast, dus het blijft echt opletten ook al is de etappe kort.

 

De banden hebben het zwaar te verduren gehad. Twee banden zijn daarom gewisseld. Ze zijn niet helemaal afgeschreven, maar omdat het morgen een lange etappe wordt, zijn er nieuwe banden gemonteerd om toch iets meer zekerheid in te bouwen.

 

Als 10e gestart en als 8e gefinisht, dat is niet slecht voor de eerste dag.

022 2018 02 022 2018 07 022 2018 04

020-2018

 

Stage 1 | Zondag 15 april

Prologue on Plage Blanche

Afstand Special 1 = 77 km
​​​​​​​Liaison = 0 km

 

We starten met 33 KM WRC tracks, gevolgd door een slingerende piste van 15 KM door een adembenemend mooie canyon.

 

De deelnemers komen door paadjes door de heuvels, lange ritten in kloven, rivierkruisingen en onverwachte scherpe bochten en zanderige ondergronden. Sommige delen zullen snel zijn om te rijden en op andere momenten zal het voetje van het gaspedaal moeten om veilig door te kunnen.

 

Aan het einde van de dag rijd je 25 km over een prachtig stand bij laagtij.

Voor iedereen is er iets moois uit deze dag te halen.

Deze korte etappe is de start van een mooie rally week. 

020 2018 01