011-video-2018
We zijn onderweg.
009-2018
Nog 400 km….
Voor vandaag zit het er weer op. Nog 400 km naar de boot. Dus dat is een mooie afstand om morgen te rijden. Nu wordt er weer een lekker maaltje gekookt en kunnen de mannen weer lekker hun mandje in.
Het enige probleem vandaag was een dop die van de naaf van de aanhanger is afgelopen. Dit geeft verder geen problemen dus dat kan worden gerepareerd zodra ze op hun eindbestemming aangekomen zijn.
De stemming is opperbest. Dus op naar morgen.
007-2018
Klaar voor vertrek….
Het was nog even buffelen voor de mannen. Maar uiteindelijk is alles in de truck gegaan. Mochten er nog kleine dingen ontbreken, dan kan dat ook nog altijd met de vliegende mannen mee. Die vertrekken vrijdag dus daar is nog tijd voor.
Tijd voor een uitzwaaimoment voor alle belangstellende is er niet geweest. De tijd die er was is tot op het laatste moment gebruikt om alles voor elkaar te krijgen.
Het assistentieteam is vanochtend even voor achten vanaf het terrein van Smink machines vertrokken.
Een lange, maar mooie reis hebben ze voor de boeg. Donderdag komen ze als alles volgens planning verloopt op de plaats van bestemming aan. De badplaats Agadir is de startplaats van de Morocco Desert Challange en daar zullen de racemannen vrijdag ook met het vliegtuig aankomen.
008-2018
De eerste assistentiekilometers zitten erop…
De truck staat stil. Het is genoeg geweest voor vandaag. 125 km voor Lyon wordt er een bivak opgezet. De eerste lange dag op de weg is goed verlopen.
Van Amersfoort zijn de mannen naar Otterlo gereden, waar het Black Ram team klaar stond.
Gezellig met de hele club onderweg. Kok Nol(Visser) is ook van de partij en hij gaat er voor zorgen dat de mannen niets aan vitamines tekort komen onderweg. (tenminste dat heeft hij beloofd)
Eerst een lekker bordje eten naar binnen werken en dan niet te laat het mandje opzoeken. Er komen nog een paar lange dagen aan.
006-2018
Ingepakt….
De laatste dagen staan in het teken van inpakken.
De persoonlijke spullen is niet het grootste probleem. Maar het inpakken van reserve onderdelen en gereedschap vraagt nog wel de nodige aandacht.
Je wil niet teveel meenemen, maar je wilt ook niet dat je tijdens de rally erachter moet komen dat je net dat belangrijke onderdeel thuis in het schap hebt laten liggen. Want met een heel klein voor het oog onbelangrijk onderdeel kan je de rally winnen of verliezen.
Peter loopt op de twee locaties rond met een speurneus van heb ik jou daar. Elk doosje, elk kistje, elk stuk gereedschap of onderdeel wordt nauwkeurig bekeken en beoordeeld. Gaat het mee of toch maar niet.
Alles wat in een krat gaat wordt in een lijst verwerkt zodat het later terug te vinden is.
In het heetst van de strijd heb je geen tijd om alle kratten door te gaan zoeken naar dat ene stukje gereedschap of dat specifieke onderdeel.
Dan wordt de lijst erbij gepakt en is het (hopelijk) redelijk snel gevonden.