005-2018
Ingepakt / uitgepakt….
Alle panelen zijn op maat gemaakt. Voor het spuiten zijn het strakke witte panelen met aluminium strippen erom. En dan moet de kleur erop. Voordat er gespoten kan worden, moeten de niet te spuiten delen goed ingepakt worden. De nevel van de verf gaat echt overal tussen zitten. En delen die niet gespoten hoeven te worden zijn daarom goed afgeplakt.
En dan is hij rood. Mooi rood is niet lelijk en hij valt daar in de duinen van Marokko natuurlijk wel goed op.
Nu moeten er nog stickers van de sponsoren geplakt worden. Met al die stickers erop dan wordt het gezicht weer anders. Dus het is nog even spannend hoe het uiteindelijke plaatje eruit gaat zien.
004-2018
Nieuwe bak….
Het zeil is vervangen. Het was even passen en meten, maar uiteindelijk is het toch geworden wat ze in gedachte hadden.Er is een ander materiaal gebruikt wat het totaalgewicht van de truck moet verminderen.
Polycarbonaat is het materiaal wat dat gewicht naar beneden moet brengen. Het is in alle modellen te zagen en als daar aluminiumprofielen om gemaakt worden kunnen ze overal aan bevestigd worden. Zo kunnen er aan de zijkant kleppen bevestigd worden wat tijdens het sleutelen aan de truck wel erg praktisch is.
002-2018
Nog 2 maanden te gaan….
Het klinkt nog ver maar je bent er zo aan toe.
14 april gaat het spektakel van start. Dan begint de Morroco Desert Challange. (MDC) met een scruteneering in Agadir.
Als je ziet hoe de truck er nu uit ziet, dan weet je dat er nog veel moet gebeuren, heel veel!!
Komt goed, tijd zat, alles op z’n tijd, maak je niet druk, dat zijn de zinnetjes die we steeds te horen kregen.
Maar nu begint de toon wel te veranderen en wordt er meerdere keren in de week gesleuteld. Het zal wel moeten anders staan ze echt niet aan de start van de MDC 2018.
Een nieuwe bak wordt ontwikkeld. En ook dat gaat niet vanzelf.
Welke maten gaan we aanhouden om de laadbak zo functioneel mogelijk te maken?
Het wordt een andere constructie, maar is dit op zo’n korte tijd allemaal wel haalbaar?
Is het op deze manier handig in gebruik en is het stevig genoeg?
We zullen het snel genoeg weten.
Ondertussen is er al wel heel veel gebeurd.
* Er is een nieuw stuurhuis aangeschaft.
* Alle naven zitten er weer op.
* De remklauwen zijn gereviseerd.
*Alle keringen en ook de wiellagers zijn vervangen.
*Het chassis is nagekeken en waar nodig gelast en gemodificeerd.
*De tussenbak is gereviseerd en de radiateur is in - en uitwendig gereinigd.
*De versnellingsbak is geüpdatet.
* Bij Drive Line Systems (http://www.dlsbv.nl) de Allison dealer in Nederland , is de versnellingsbak uitvoerig getest.
Maar er is nog heel veel te doen.
003-2018
Nog maar enkele weken te gaan….
En dan zijn er zomaar weer een aantal weken voorbij. Niet dat er is stilgezeten, nee integendeel.
De truck is zo goed als weer helemaal opgebouwd. Wat dat betreft gaat het allemaal goed.
Nu is de bakopbouw aan de beurt. Hoe gaan we dat aanpakken?
Het buizenframe is al op maat gemaakt, dus het begin is er.
Maar wordt de bakopbouw van zeil uit één stuk of toch één waarvan de zijkanten weer geopend kunnen worden? Maar een vaste bak kan natuurlijk ook nog.
Daar zijn we nog niet helemaal uit.
De tijd begint te dringen en de beslissing zal dan toch begin volgende week genomen moeten worden.
De stickers van de oude sponsoren worden verwijderd zodat alles weer klaar is voor de nieuwe sponsoren. Het hele team is actief om alles op tijd klaar te krijgen. Met één sleutelavond gaan we het niet redden, dus wie wat tijd over heeft, komt ook zeker op een andere avond sleutelen. Er is nog genoeg te doen.
001-2018
Smink Rallysport gaat…….
Er is lang over nagedacht. En er is getwijfeld. Maar de beslissing is genomen.
Er wordt weer een rally gereden in 2018 maar het was niet vanzelfsprekend dat dit weer ging gebeuren.
Er is veel gebeurd in de familie en dat heeft Jos doen besluiten om niet deel te nemen aan de zwaarste rally ter wereld, Le Dakar.
Hoe mooi de route voor de rally in 2018 ook uitgezet gaat worden, met het vele zand in Peru, de familie gaat voor. De afstand van Nederland naar Zuid Amerika is een hele reis en dan sta je in noodgevallen niet zomaar weer thuis.
Wel is er besloten om deel te nemen aan de Marocco Desert Challange 2018. Deze rally wordt van 14 april tot en met 22 april gereden. Voor dit jaar zijn daar de omstandigheden voor het team veel gunstiger.
- De reisafstand is aanzienlijk korter
- De rally is ’n week
- Er zijn geen verbindingsroutes
- Alles in het bivak ik prima geregeld
- Héle mooie etappes
- Er is zand, héééééél veel zand
De knoop moest door Jos worden doorgehakt, maar met deze beslissing heeft hij wel het team achter zich staan. Natuurlijk hadden ze weer graag naar Zuid-Amerika gegaan, maar soms moet je doen wat je gevoel zegt!
Dan zijn er nu wel enkele maanden extra om te sleutelen, maar dat wil niet zeggen dat er niks wordt gedaan. Er zijn genoeg spullen die moeten worden uitgezocht. De truck zal op een aantal punten worden verbeterd of aangepast. En omdat er nu meer tijd is kunnen ze de truck weer volledig onder handen nemen.