Vandaag 69

Gisteren 108

Afgelopen week 761

Afgelopen maand 2744

Totaal 305520

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

MDC 2019-08

 

De kop is eraf….

 

Door de vele files in Luxemburg en Frankrijk gisteren 550 km kunnen afleggen. We hadden 

-

graag meer gedaan, maar we hebben de tijd dus gaan ook niet onnodig lange dagen maken.

Rond een uurtje of 20.00 uur een hotel, net voorbij Nancy, opgezocht en eerst eens een goede maaltijd genuttigd

 

Vanochtend om 8.00 uur weer achter het stuur gekropen en weer onderweg gegaan.

“We rijden nu richting Valence en het is regenachtig weer. Met een beetje geluk halen we vandaag de grens met Spanje”, aldus Peter.

- -

MDC 2019-07

 

En ze zijn weg…

 

 

De assistentietruck is donderdagmiddag naar het vertrekpunt gebracht om daar de laatste spullen in te laden en de aanhanger aan te koppelen.- Ook dat moet gecontroleerd worden. Er bleek een luchthandje niet helemaal goed te werken en dat kun je dan maar beter verhelpen. Altijd beter als dat je onderweg met de problemen komt te staan. Alle banden werden nog eens met de juiste bar gevuld. En dat is natuurlijk een fluitje van een cent als je een bandenboer in het team hebt.

 

In de avond kwam daar de assistentietruck nog weer bij en-zo stond de hele combinatie klaar voor vertrek de volgende dag.

 

En dan is het zover. Ze kunnen vertrekken. Of nee toch niet. De kleppen gingen weer los en er moest toch nog het een en ander ingeladen worden.

 

Eindelijk zijn ze dan zover. Nog een laatste bakje koffie met de familie en de mannen Henny, Peter en Jan kunnen vertrekken. Met een prachtig zonnetje aan de lucht werden ze uitgezwaaid. Het grote avontuur kan beginnen.

- -

MDC 2019-06

 

De laatste kratten…

 

We zijn aan het aftellen. Niet naar de dag van de start, -maar naar de laatste krat.

Bijna alles is nu ingepakt. Alleen nog de laatste gereedschappen en persoonlijke spullen. En het is pas dinsdag.

Normaal gesproken was het tot op de laatste dag buffelen om alles in de truck te krijgen. De technische keuring was in Nederland en daar werk je dan toch naar toe. Met als grote voordeel dat alles op tijd klaar is en als iedereen dan de laatste stappen zet voor het vullen van de laatste kratten, zodat we alles nog eens goed kunnen checken voordat de truck vrijdag vertrekt.

 

Henny heeft alles van zijn boodschappenlijst af kunnen vinken, dus daar kan het eigenlijk ook niet mis gaan. Aan alles is gedacht. Koffie, thee, de makkelijk op te warmen knakworsten, soepjes en hamburgers. Maar ook de sausjes die erbij horen en de tussendoortjes. Een assortiment zo ruim dat er voor iedereen wel wat bij zit.

En het scheelt natuurlijk dat de assistentie in Marokko toch ook door de bewoonde wereld rijdt en dus kunnen de mannen op locatie nog zo nodig inkopen doen.

 

Wederom is er een goed doel waar de rallydeelnemers een bijdrage aan leveren. Dit jaar heeft de MDC er voor gekozen om steun te bieden aan: Hayati “pour la protection de l’enfance” Dat is een kleine NGO in Agadir, die sociaal zwakke, alleenstaande moeders de kans geeft te gaan werken en van 5u in de ochtend  tot 8u ’s avonds opvang en scholing probeert te geven aan hun kinderen.

 

Dit lovenswaardige initiatief kreeg van de stad Agadir een paar klasjes van een oude school die zou afgebroken worden. Maar om 120 kinderen dagelijks bezig te houden, is natuurlijk meer nodig, dat snapt iedereen. Schoolmateriaal, educatief speelgoed, kinderkledij, babyspullen allerhande, véél luiers, en vooral wat geld om de beperkte lonen van de kleuterleidsters en begeleiders te betalen.

En zoals Gert Duson zegt:” De meesten onder ons weten wel wat er allemaal bij komt kijken en wat het allemaal kost”.

 

Dus we hebben als team van Smink Rallysport een grote doos gevuld met kleding, luiers, schoolspullen zoals schriften, potloden, kleurpotloden enz….. en natuurlijk wat spulletjes voor de kleintjes om mee te spelen.

Zoals iedereen altijd zegt: ”De jeugd heeft de toekomst” en dan willen wij daar wel ons steentje aan bijdragen.

MDC 2019-05

 

Veel te vroeg…

 

“Laten we maar op tijd gaan, want je weet nooit hoe het gaat lopen op zo’n lange dag van keuren”: zegt Jos

En ja, we waren dus veel te vroeg”: aldus Peter. “Maar het was een gezellige middag met vele oude bekende uit het rallywereldje.

En ondertussen is het natuurlijk wel ons kent ons. En ja die Belgen, die zijn zo van de gezelligheid, alleen dat maakt het al leuk. Ook aan een hapje en een drankje is geen gebrek.

In de tijd dat we er rondliepen hebben we ook de andere trucks ook nog eens goed bekeken”.

 

Om 14.55 begonnen we met de keuring en dat verliep soepel.

Technische keuring werd wederom door Hans Bekx gedaan. Alle punten die belangrijk zijn werden gecontroleerd en er viel helemaal niks op aan te merken.

Totdat Gert Duson het tasje met veiligheidsmateriaal van Peter in de gaten kreeg.

Hans werd er wel even op geattendeerd dat er maar 1 rookbom in zat en dat was niet voldoende. Maar gelukkig, die rookbommen konden bij de organisatie gekocht worden.

Toen Peter er nog een tasje vol bij kon leggen, moest Hans lachen. Hans: ”Dit  zijn genoeg rookbommen voor het hele deelnemersveld”. Maar toen was Gert natuurlijk in geen velden of wegen meer te bekennen. 

We hebben nummer 523 gekregen en starten dus een beetje in het midden. Dat zegt natuurlijk helemaal niks. De volgende dag staat alles er weer anders voor.

 

Alles is dus prima verlopen. De organisatie had alles goed geregeld want alles was binnen en kon de regen dus geen roet in het eten gooien. Alles was goed ingedeeld en er was genoeg ruimte voor iedereen. Er liepen belangstellenden rond en ook van de organisatie waren er veel vrijwilligers die alles goed begeleide.

Voor Daniël, onze navigator in de racetruck, was er een korte navigatiecursus. Deze gegeven door Charly Gotlib.

 

De apparatuur is op alle koppelingen gecontroleerd en dan wordt in Morocco de irritreck geïnstalleerd en er is dan een kleine nakeuring en als dat goed gaat, dan is het allemaal geregeld.

 

Tijdens de keuring wordt er ook nog gevraagd of je nog een voorkeur hebt naast wie je komt te staan in het bivak. En dat is eigenlijk niet nodig want iedereen is er met hetzelfde doel, namelijk een gezellige rally rijden in een leuke onderlinge strijd. Het kan soms wel handig zijn als je naast iemand staat die met hetzelfde type truck rijdt. En dus is de voorkeur aangegeven om naast  van Velsen en Rainbow te staan. “Maar zegt Peter: “Nu maar afwachten of zij dat dan ook willen”.

Er wordt in ieder geval wel zoveel mogelijk rekening mee gehouden.

-

MDC 2019-04

 

De laatste checks.

 

Het moet allemaal volgens het reglement gebeuren.-

De laatste checks worden uitgevoerd.

Nieuwe gordels worden gemonteerd. Niet ouder dan 5 jaar mogen ze zijn.

Veiligheid voor alles. En dat is te begrijpen.

 

Je moet er niet aan denken dat er iets fout gaat omdat een gordel het begeeft.

Dan sla je jezelf echt voor je kop dat je ze niet hebt vervangen.

 

De laatste olie is ververst. Alles is nog een keer extra nagelopen. Zit alles zoals het hoort? Stap voor stap alle technische aspecten gecontroleerd.  

 

Alles moet klaar voor de technische keuring zaterdag. Het zal ongetwijfeld een drukke dag worden, maar ook met veel gezelligheid.

Dat is waar de Morocco Desert Challenge op draait, gezelligheid met elkaar en daar dan een leuk wedstrijdevenement aan vast knopen.

 

Laat dat maar aan Gert Duson met zijn medewerkers over, die regelen dat wel.

       

Smink Machines 

Logo MDC2019web shield

 

Zandink-transparant

Truck-online 

Peet Borst Banden

 

 

 

 

 

 

    

 

  

 

 Fulmen accu bakkenes

 

 

 

 

 

 

 WSNlogo

 

 

 

Logo