Vandaag 22

Gisteren 211

Afgelopen week 925

Afgelopen maand 2908

Totaal 305684

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Etappe 6: Tucuman - Salta...

{youtube} yfUw2orFN3M" frameborder="0"{/youtube}

Netjes gereden…

Op tijd kunnen starten heeft zo zijn voordelen. Maar als dan de achterwielbesturing er mee ophoud, dan laat je weer veel liggen. De achterwielbesturing is in totaal 3x uitgevallen en dan moet de truck helemaal uitgezet worden en weer gestart voordat ze ver kunnen. Dat zijn dus kostbare minuten. Elke keer als dat gebeurde werden ze gepasseerd. Jammer heel erg jammer.

 

“Er was verschrikkelijk veel stof. We hebben daar veel last van ondervonden. Ook van laaghangende takken. Daardoor zijn we de deksels van de luchtinlaat verloren. Maar ja dat is als je vooraan rijdt. Dan zijn alle takken er nog niet af gereden. Elk voordeel heeft dus zijn nadeel”, aldus Peter.

In het begin van de proef zijn we uit de bocht gevlogen maar dat konden we weer goed herstellen.

 

Nu nog 150 km. verbinding rijden en dan kunnen we in de ruststand. Heerlijk, daar is iedereen aan toe.

 

Binnen op plaats 23.

Irritrackproblemen...

 

De ASO bevestigd dat er problemen zijn met de irritrack van de Elephant 4. Na de rustdag wordt de computer gereset. Excuses van de ASO.

Lekker koel...

 

Iedereen is weer klaar voor de volgende dag. Een koele hospitality doet wonderen voor een goede nachtrust. Vandaag de laatste dag voor de rustdag. Mogen starten op een 18e positie. Mooi voorin het veld en dat geen minder stof en inhaalacties. Als de mannen voldoende drinken en de truck gedraagt zich netjes, dan moet er weer een mooie tijd inzitten vandaag.

 

Fingers crossed!!!

Mannen zonder slaap…

 

De rijders zijn goed onderweg. Maar laten we de mannen van de techniek niet vergeten. Voor het team van de Elephant 4 is dat Henny, Jan en Kees. Elke dag weer alles van het ene bivak naar het andere transporteren. Alle tentjes, banken, tafels, gereedschap, persoonlijke spullen en noem het maar op, moeten weer in de assistentietrucks worden geladen.

 

Bij aankomst in het bivak is het alweer een groot aantal uren verder. Dus eerst even tijd voor een bakkie koffie of iets anders. Met deze extreme hitte is drinken zó belangrijk. En dan begint het hele circus de boel weer uit te pakken. Ook moet er onderhoud gepleegd worden aan de eigen trucks. Alles wordt in gereedheid gebracht voor de wedstrijdmannen.

 

Als ze binnenkomen, wordt er eerst een lijst gemaakt met de aanwijzingen van de monteur in de wedstrijdtruck wat er gerepareerd en nagekeken moet worden. En dan is het direct aan de bak, want het is vaak al laat op de dag of avond en de truck moet de volgende dag toch echt weer op tijd rijden. Dus dat is ook nog vaak nachten achter elkaar doorgaan. En dan lukt het nog niet altijd. Jos vertrok gisteren te laat uit het bivak en was te laat om op zijn tijd te starten en moest dus later starten.

 

Ook vannacht weer lang gesleuteld om alles voor elkaar te krijgen. Niet alleen de rijders kijken uit naar de rustdag, maar ook de monteurs. Alhoewel….. dan wordt er groot onderhoud gedaan en de nodige onderdelen vervangen, dus weer hard aan het werk met z’n allen.

 

Maar de dag erna mag de assistentie op het bivak van Salta blijven staan. De wedstrijdrijders rijden dan een "rondje" en komen weer uit in Salta. Dus dan is dat eigenlijk de rustdag voor de assistentie. En dan kunnen ze slapen, slapen, slapen.

Subcategorieën