Vandaag 62

Gisteren 134

Afgelopen week 470

Afgelopen maand 3004

Totaal 186075

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Techniek staat voor niets…

 

Tegenwoordig kun je alles via de satelliet volgen. Zo ook de Dakardeelnemers.

Maar als dan de verbinding wegvalt, dan komen de grote vraagtekens. Rijden ze wel, waar zijn ze dan, hebben ze pech of zijn ze uitgevallen?

Dit waren enkele vragen die  bij het thuisfront binnen kwamen en waar ook daar geen antwoord op te geven was.

 

Via Edwin (van Ginkel) kwam het verlossende antwoord. Jos was Wuf voorbij gekomen toen Wuf met een cabineprobleem langs de kant stond. Dus hij reed wel, maar er was geen tijdwaarneming. Het verlossende antwoord voor de vele vragen.

 

En dan het verlossende telefoontje. Ze zijn binnen. Het verlossende telefoontje kwam van Peter. Als eerste vroeg hij:”En, hoeveelste zijn we geworden”? En daar had ik dus geen antwoord op. Normaal gesproken weten wij dat dus eerder dan de rijders zelf.

 

Met een paar korte woorden van Peter werd de dag duidelijk gemaakt: ”Het was een hele heftige dag. Wat een gehobbel. Na zo’n korte nacht ook nog een lange dag, maar we zijn super tevreden. Als laatste gestart en dan ergens tussen de 20 en 30 binnen komen is fantastisch”.

 

Ook bij de Elephant 4 problemen met de cabinesteunen. Toen ze lang Wuf reden kregen ze dat te horen. Ze zijn doorgereden tot het geneutraliseerde deel en hebben toen de steun gedemonteerd. Evenals de koplampen die er waren afgebroken. Ze hebben de gok genomen en het bleek de goede. Wuf is niet doorgereden. Ze waren ontzettend moe maar erg tevreden met het geboekte resultaat.

 

En wij, wij zijn trots op onze mannen!!

Het begon zo goed...

 

In de eerste kilometers waren al 4 trucks ingehaald en dat gaf de mannen hoop op een goede dag en weer een goede klassering. Maar na 23 km. brak de stuuras af. Met geluk de truck stil kunnen krijgen. Jos: ”Het was een spannend moment. Je zit vol op in de strijd en bent trucks aan het inhalen als plotseling de stuuras afbreekt. Dan breekt het zweet je wel even uit, maar we hebben het gered”.

 

Nadat ze contact hebben opgenomen met de monteurs in het bivak zijn ze moeizaam teruggereden naar de start. De snelle service truck is uit de wedstrijd en daarom zijn Jan en Kees (monteurs) de stuuras uit de truck van Edwin gaan brengen en hebben hem gemonteerd.

 

Om 21.15 uur opnieuw gestart, daar kregen ze toestemming voor. Daarna ging het eigenlijk allemaal heel erg goed. Waren om 3.15 uur binnen.

 

Ze zijn alle drie gesloopt. Maar ze mogen weer starten en opgeven doe je dan niet. Het wordt nu elke dag uitrijden op een veilige manier. De top 10 – 15 zit er niet meer in.

Helaas. Maar veiligheid voor alles.

Etappe 3: San Rafael – San Juan

 

 

{youtube} wxm--IvIAv8" frameborder="0"{/youtube}

 

8 januari 2014

 

Etappe : SAN JUAN - CHILECITO

 

Liaison: 211 km

Special: 657 km

 

In de vierde etappe is er voor de trucks een Special Stage van 657 km. Dit is de langste klassementsproef sinds de Dakar van 2005. Een nieuwe bijltjesdag?

Stuuras afgebroken...

 

Je heb het steeds in je achterhoofd. Het is een nieuwe truck die je niet kent, weinig getest dus het kan tegen zitten. Maar dat dan je stuur er mee ophoudt, dat kan met elke truck gebeuren. Dit kun je niet bedenken. Valt ook onder PUUR PECH. Inderdaad met hoofdletters.

 

Stuuras is afgebroken. Hij is inmiddels weer gemaakt. Maar hoe laat ze equipe binnen gaat komen is nog niet bekend.

Ze zijn nu onderweg naar het bivak en zodra ze daar binnen zijn weten we meer. Met z’n allen duimen voor een veilige binnenkomst.

Subcategorieën