Vandaag 13

Gisteren 128

Afgelopen week 436

Afgelopen maand 2999

Totaal 277674

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

15-1-2015

 

Kleine steentjes en ondiepe kuiltjes.

 

Onderweg op de verbindingsroute konden we het al zien. Het had geregend en niet zo’n klein beetje ook. We passeerden een boom en je kon zien dat er kort geleden iemand op had gezeten. En als we dan in het bivak aankomen zien we niet alleen dat het er behoorlijk blank stond, maar ook wie er tegen die boom had gezeten.

Wuf had de pech dat hij was gaan glijden en tegen die boom knalde. Cabine in elkaar, dus weer veel werk voor de monteurs.

Bij onze truck hoefde alleen een band te worden verwisseld omdat er een gat in zat. We hebben geen hinder gehad met rijden en dus geluk gehad.

 

Vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen. De etappe van vandaag is niet lang, maar dat zegt niets over de omstandigheden die er kunnen zijn. Er is natuurlijk wel wat veranderd na al die regen. Waar je normaal door een rivierbedding kunt rijden zal dat niet mogelijk zijn.

 

Ik hoop toch nog in de top 10 te kunnen eindigen, maar ga toch ook voor uitrijden. Er zal dus met gepaste snelheid worden gereden. De pech zit achter een klein steentje, in een ondiep kuiltje maar ook in een navigatie- of stuurfoutje.

 

Vandaag start de Elephant 4 om 12.15 uur (ned. tijd 16.15 uur) op een 14e plaats.

15-1-2015

 

Salta – Termas Rio Hondo

 

Na een aangepaste etappe van gisteren wordt er vandaag door de trucks en auto’s  gereden  van Salta naar het Argentijnse Termas de Rio Hondo. Deze plaats is nog niet eerder aangedaan in de rally. Een snel parcours waar de oplettende deelnemer misschien wel een plekje kan winnen.

 

De trucks rijden vandaag een special van 194 kilometer en een verbinding van 326 kilometer

14-1-2015

 

Niets te winnen vandaag.

De gehele etappe lekker op één tempo kunnen rijden. Helemaal geen technische problemen gehad en voor ons zelf was het een stuk aangenamer dan gisteren.

 

Het waren lange hobbelige paden en het was wel opletten. Het enige wat je vandaag kon doen was kapotrijden. Er viel niets te winnen /verliezen. Het was een soort van treintje rijden.

"Het is wel verrassend dat we als 16e starten en toch als 11e binnen komen": aldus Peter S.  

 

Er was geen satelliet verbinden en daarom is dit bericht later dan gepland. Nu nog een klein stukje naar het bivak, de lucht trekt open en hopen dat het dan droog wordt.

Het sleutelen voor de assistentie is in de regen en wind geen pretje. Maar ook dat is Dakar.

14-1-2015

 

Wat was het zwaar.

 

Het is lang geleden dat we zo’n zware etappe hebben gereden zoals hij gisteren was. Je voelt het door je hele lijf heen. Wel goed geslapen allemaal. Dus dat scheelt een hoop. Het is hier nu zo koud. We zitten op 3000 meter hoogte en gaan straks nog verder omhoog en daar schijnt het -7° te zijn. We hebben geen kachel in de truck dus dat wordt een koud tochtje.

 

Edwin in vanochtend in het bivak aangekomen en heeft heel veel technische pech gehad, heb nog niet gehoord wat allemaal.

Wij moeten al weer vroeg gaan rijden omdat het een lange verbinding is.

 

Doordat er tijdstraffen zijn uitgedeeld, voor het missen van een WP is het team van de Elephant 4 op een 15e plaats geëindigd in de 9e etappe. Hierdoor blijven ze op de 11e plaats algemeen staan.

 

Vandaag start de Elephant 4 om 13.22 uur (ned. tijd 16.54 uur) op een 16e plaats.

Toch als 15e gefinisht.