Vandaag 21

Gisteren 146

Afgelopen week 605

Afgelopen maand 2588

Totaal 305364

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Tussen de grote mannen…

Een telefoontje van Natascha Kayser was het begin. De vraag van Natascha was of ze Jos mocht interviewen voor een aantal pagina’s in het magazine Dakar gids 2014. Een interview en een aantal foto’s.

 

Daar sta je dan tussen de grote namen. Jan en Gerard de Rooy, Tim en Tom Coronel, Dakar baas Etienne Lavigne zijn toch geen kleintjes in de Dakarwereld.

Omdat er nog geen beeldmateriaal beschikbaar was van de nieuwe Ginaf, zijn er foto’s van afgelopen jaren gebruikt. Dit is de wel bekende knalrode truck, de Elephant 3, die Jos zo succesvol heeft gemaakt in de Dakarrally.

 

Het resultaat van drie succesvolle jaren is mede de reden dat het verhaal van Jos in dit magazine staat.

Wij raden iedereen dan ook aan om het magazine te kopen en met veel plezier het verhaal van Jos, maar ook alle andere verhalen, te lezen.

De dag van de pre-proloog...

Nadat de meeste regen was gevallen kon de dag beginnen.

Wonderbaarlijk hoe mooi het toch nog werd. Het publiek liet het niet afweten. De kaarten waren gekocht en het weer kon daar geen verandering in aanbrengen. Wat voor weer het ook is, de echte Dakarfan is op Valkenswaard aanwezig.

                                                                                                           

Zo ook een groot aantal van de honderden aanhangers van het team van Ginaf Rally Power waar ook Smink Machines Rallysport  onder valt.

Dan eindelijk is het zover. De trucks mogen van start. Met startnummer 505 mocht de equipe van Jos van start met de laatste 5. Het rijden ging in de eerste ronde niet helemaal zoals men het in gedachte had. Daar moest nog even wat aan gedaan worden en dat werd gedaan door Joost van Cummins.

 

Joost dat is ook de monteur die straks het hart, de motor in Le Dakar onder controle gaat houden. Hij heeft de software van de motor vanochtend geupdate, zodat de truck in de tweede ronde beter over de baan ging. Het is allemaal nog even uitdokteren hoe de software het beste de motor onder controle heeft.

 

Doordat de automatische versnellingsbak nog niet helemaal optimaal werkt, kon er vandaag niet voluit gereden worden. De mannen hadden er graag een  mooie show van willen maken, maar dat pakte uit. Voor dit probleem wordt nog een oplossing gezocht.

 

Al met al kan iedereen terugkijken op een zeer geslaagde dag. Zo ook de mensen die de “taxiritjes” in de truck mochten maken. Voor velen een prachtige ervaring om nooit meer te vergeten.

 

Nog maar anderhalve week om te sleutelen en nog aanpassingen te doen. Dan gaat de truck naar Frankrijk om in Le Havre op het schip gezet te worden. Daarna is het nog 3 weken varen en dan kan het hele spektakel beginnen. 

Pre-proloog 2013...

 

Wat een mooie dag moet worden begint met een overdosis505 aan nattigheid. Tot een uurtje of half 10 komt het echt met bakken uit de hemel vallen. Hoe gaat de baan zich houden met al dat truck geweld? En dan moeten ook nog de auto's en motoren gebruik kunnen maken van het circuit. Grote kans dat de trucks de baan zo op z'n kop zetten dat er voor de andere deelnemers geen doorkomen meer aan is.

Het wordt dus nog even afwachten hoe de dag verder gaat verlopen.

 

Maar één ding is zeker, het nummer van de Elephant 4 op de pre-proloog staat vast 505

Geslaagde teampresentatie…

 

 

Een goede opkomst voor de teampresentatie. Ruim 400 mensen luisterde naar de woorden van Jack Plooij. Hij heeft de middag op een mooie manier aan elkaar gepraat. De teamleden werden stuk voor stuk voor gesteld en kregen een aantal vragen van Jack en zo kon iedereen uitleggen wat zijn doelstelling was of wat juist een valkuil in de rally is. Wuf, Edwin en Jos hebben alle drie een gezonde spanning voor de rally. Hoe druk ze ook zijn, ze blijven relaxed.

 

Ook de navigatoren Hugo, Herman en Harry hebben alles onder controle. Nu kunnen ze nog niets voorbereiden. Dat kan pas als ze het eerste deel van het roadboek in handen hebben. Elke avond weer alles doornemen, hier een uitroep teken en daar een rode, groene of oranje streep zetten om zo op tijd de aandachtspunten te kunnen benoemen aan de rijder.

 

Voor de monteurs Emiel, Bert en Peter is het opletten wat betreft de bandenspanning, alle metertjes en knopjes. Maar ze kijken ook vooruit,  het zicht ver voor de truck wordt ook in de gaten gehouden. Zo kan er al een waarschuwing worden gegeven voor bijv. een opstakel zoals een overstekende lama, zonder dat het in het roadbook staat.

 

De trucks staan er strak bij, het resultaat mag er zijn.  Alle uren die er zijn gesleuteld hebben mooie trucks gebracht. De truck van Wuf en Jos zijn klaar, de truck van Edwin nog niet, maar is ook nu al indrukwekkend om te zien. De nieuwe constructie van het frame en het zeil ziet er strak uit. Sponsoren kunnen trots zijn op het resultaat. Een ieder komt goed in beeld.

 

De spiegels worden het herkenningspunt van de trucks. Wuf rijdt met oranje,  Edwin met blauwe en Jos met rode spiegels.

Dus er is ruim op tijd te zien wie er het bivak in komt rijden of wie er in beeld komt tijdens de tv beelden.

 

De presentatie zit erop nu op naar zondag. Valkenswaard.

Team presentatie LE DAKAR 2014

 

Het team van GINAF Rally Power wordt vrijdagmiddag gepresenteerd. De presentatie in Ede begint om 17.00 uur.

 

Vanaf 16.00 voorafgaande aan de presentatie bij Lukkien bv aan de Copernicuslaan 15-17 in Ede kunnen de belangstellenden de nieuwe rallytrucks bezichtigen. Naast de drie equipes van GINAF Rally Power wordt ook de formatie van GINAF Rally Service aan het publiek voorgesteld.

 

 19-2

Subcategorieën