Concurrentie van de Elephant 3…
Zoals in de media bekend is gemaakt gaat de Elephant 3 weer meerijden in Le Dakar. Maar dit keer met Jan Lammers aan het stuur. Dit was natuurlijk al langer bekend, maar wij wilden het aan Lammers overlaten het bekend te maken.
Zoals Jan Lammers in de media al zegt: “Op alle vlakken is deze truck wat beter dan mijn vorige Ginaf. De versnellingsbak is recenter, de motor levert wat meer vermogen. Bovendien is de truck in zijn geheel lichter.
Ook het bandenaflaatsysteem dat is ontwikkeld door de monteurs van Jos, Jan en Peter, is aanzienlijk sneller. Door al deze verbeteringen aan de truck, hopen wij dat Jan Lammers de stijgende lijn die Jos in de afgelopen 3 jaar heeft laten zien voort kan zetten.
En het kan natuurlijk zomaar gebeuren dat er een mooie strijd in de rally
en het klassement komt tussen de Elephant 3 en de Elephant 4!!
Nu de rest…
Maar nu dan de rest van de truck. Een maand om een complete truck te bouwen is niet lang. Volgens Jos is de tijd hard nodig om zijn truck op tijd klaar te krijgen.
Er is vooruitgang. Het chassis is gelast. De rolkooi van de bak is uitgemeten en is gemonteerd. Ook de luchttanks zitten nu op de goede plek aan het chassis vast. Net als de luchtventielen hebben ook een plaats toegewezen gekregen. Alles wordt van tevoren uitgedacht en in overleg wordt de meest logische plek bepaald waar een onder deel moet komen.
Nadat de achteras gemonteerd is, zijn ook de achterspatborden uitgemeten en geplaatst.
Als het allemaal meezit wordt volgende week de tussenbak geplaatst.
Deze werkzaamheden worden door de weeks door de monteurs van Ginaf uitgevoerd en in de avonduren en de zaterdagen gaat de vaste club mensen van Jos ook richting Ederveen.
In wisselende samenstelling van onze vaste club mensen wordt er aan de truck gesleuteld. Wie wanneer gaat is elke keer weer op het laatste moment bekent. Want zodra iemand ook maar een uurtje over heeft, dan gaat hij richting Ederveen.
Volgend weekend hoopt men de eerste truck aan het rijden te hebben
Facebook...
Ook via Facebook is alles betreffende Smink machines rallysport te volgen. Klik op het Facebook logo in de rechterkolom en je wodt direct doorgelinkt met Smink machines. Zo ben je altijd en overal op de hoogte
Netjes ingepakt…
Netjes ingepakt om gespoten te worden. Eerst moet er een goede onderlaag komen voordat de toplaag erop gaat. En dat gaat dan niet door even snel alles eronder spuiten. Nee, alles wordt hier goed voorbereid. Eerst wordt alles afgeplakt wat niet gespoten hoeft te worden. Dan gaat er een primer op die als beschermlaag dient. Als deze laag erop zit, dan pas komt de definitieve kleur.
Voor de binnenkant is dat wit. Voor de buitenkant was de kleur nog niet bekend. Er is nader overleg geweest en er is besloten om 3 exact dezelfde trucks te maken en ook voor dezelfde kleur te gaan en dat is dus (voorlopig) wit geworden. Nu is de cabine klaar voor verdere verwerking.
De kleur erop…
De cabine is nu zover klaar. Alles wat erop, eraan en erin moet zitten, zit ook daadwerkelijk op de plaats waar het hoort of waar het praktisch is. Tenminste de beugels, pedalen en dat soort dingen. De apparatuur komt later.
Niet iedereen zou een cabine indelen zoals het nu is gedaan. Maar Jos, Peter en Harry zijn het met elkaar eens dat zoals alles is geplaatst het goed moet zitten. Alles is overzichtelijk en binnen handbereik.
De cabine is geschuurd en staat/hangt nu klaar om gespoten te worden. Dat spuiten kan natuurlijk in de eigen spuitcabine bij Smink machines. Maar eerst moet de kleur nog worden bepaald. Te starten met de binnenkant. Die wordt wit.
Wit is ruimtelijk en als je met drie man in zo’n kleine cabine zit, is het wel zo prettig als hij een beetje ruim oogt.
Wat de rest van de cabine gaat worden….. laat zich nog even raden.
Dat zal ook enigszins afhankelijk zijn van de sponsoren.
De Elephant 2 is in de kleuren van Ginaf Rally Power en de Elephant 3 is in de Smink kleuren. Maar welke kleur gaat deze Elephant worden?? Nog maar even afwachten.