Vandaag 2

Gisteren 114

Afgelopen week 440

Afgelopen maand 2

Totaal 202853

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Een reserve truck(je)…

Voor alle tegenslagen moet je proberen een oplossing te hebben. En hoe doen ze dat bij Smink machines rallysport? Nou heel gewoon. Je zorgt dat je iets reserve hebt.

Stel… De Elephant 4 is niet op tijd klaar, wat dan? Nou dan doen we het anders.  We kunnen de Elephant 3 niet gebruiken want die is met Jan Lammers onderweg. Maar we hebben een alternatief.

 

Het probleem is alleen de banden die we al op voorraad hebben. Ze passen niet en het zal een hele klus worden om dat goed te krijgen. Nu hebben we de keus. Gaan we de assen aanpassen of gebruiken we de tijd die dat vergt toch om de Ginaf klaar te krijgen? Dit reservetruck(je) veegt zich natuurlijk wel een weg door de duinen hoe hoog ze ook zijn!!

 

Dat gaan we nog even bekijken en ondertussen sleutelen we met z’n allen door. We bespreken het wel tijdens de koffie en komen er dan wel uit. Want tijdens de koffie worden de beste ideeën geboren.

Wielophanging en …

Met de truck van Wuf is men aan het testen in Marokko. Edwin en Wuf én de mensen die bij hen in de truck zitten zijn mee naar Marokko. Dus dat zijn de navigators en de monteurs, maar ook een aantal  mensen van de assistentie.

 

De Elephant 4 vordert steeds weer een stukje. Inmiddels zijn de wielophanging en de koelers geplaatst. Deze week wordt de cabine zo veel mogelijk afgemaakt. Om alles op tijd af te maken worden er volgende week  extra uren ingepland voor het sleutelen. Dit is echt nodig omdat de tijd begint te dringen. Zoals vorige week al werd gezegd, Valkenswaard staat voor de deur. En daar willen we natuurlijk wel goed voor de dag komen.

 

De testresultaten die straks met Edwin en Wuf mee terugkomen uit Marokko zullen bepalen of er nog veranderingen moeten worden doorgevoerd aan de Elephant 4.

 

Ook wordt er vol op gesleuteld aan de Elephant 3. Nu nog herkenbaar, maar voor hoe lang nog? En behoud de truck de naam Elephant 3???

Nieuwe vorderingen…

Na weer een aantal avonden sleutelen en natuurlijk de zaterdag zijn er meerdere vorderingen te melden. Het volgende is allemaal al gemonteerd:  

  • Automatische versnellingsbak
  • Cumminsmotor
  • Luchtfilter
  • Achterverlichting
  • Dieseltanks
  • Luchtketels
  • Alle elektrische blokken
  • Alle luchtleidingen
  • Alle bedrading in het chassis
  • De beugels zitten erop

Maar we zijn er dus nog niet. Er moet nog veel gedaan worden. En ja Valkenswaard zit er ook aan te komen. 10 november moet alles erop en eraan zitten, zodat we alle Dakarvrienden een prachtige truck kunnen tonen.

 

Er komt al een goed beeld hoe de truck eruit moet komen zien. We hebben het voorbeeld van Wuf en dat ziet er veelbelovend uit. Ook het zeil van de bak zit er bij Wuf op.

 

De truck van Jos heeft iets voorrang gekregen op de truck van Edwin, maar de bouw gaat nagenoeg gelijk op. Kijk ook op de site bij foto’s,

We gaan……

Maar niet naar Marokko. Er is veel gebeurd. Onderdelen besteld, onderdelen geplaatst en weer verwijderd. Opnieuw geplaatst en nu zit het goed. Maar er moet wel getest worden. Maar Marokko komt te snel voor het team van Jos.

 

Wuf en Edwin gaan wel testen, maar met de truck van Wuf. De 2e en 3e truck zijn nog niet zover klaar. Niet alle goede  onderdelen zijn nog binnen en het heeft weinig effect om met oude onderdelen te gaan testen. Daarom heeft Jos er met zijn team voor gekozen om niet naar Marokko te gaan.

 

In de tijd naar de training in Marokko wordt er nog vol op gesleuteld. Er blijft geen moment onbenut als het om sleutelen gaat. En er gebeurd veel, heel veel.!!!

De vorderingen aan de truck van Jos gaat in rap tempo. Zo is er al heel veel gemonteerd. De Cummins motor zit in ieder geval al op zijn plaats. 

 

In het afgelopen weekend is er met de truck van Wuf getest. Het ziet er allemaal veelbelovend uit. Er zullen enkele kleine verbeteringen worden aangebracht van onderdelen die tijdens de test niet helemaal naar wens waren.

 

Zo zie je maar hoe belangrijk het testen is. Overal is goed over na gedacht, maar in de praktijk kan het toch net even anders uitpakken.

Ondergaan en beleven…

De truck is nieuw en heeft een aantal belangrijke wijzigingen ondergaan en dan is het wel zo prettig als men het zelf heeft uitgetest. Zelf voelen hoe de truck zit , rijdt en stuurt. Dat kan een ander je niet vertellen. Dat moet je ondergaan, beleven.

De truck van Wuf is nu zover klaar dat er getest kan worden.

 

Dat testen gebeurd in Menden (Duitsland).Vanochtend vroeg is de truck van Wuf naar Duitsland gereden en daar worden de nodige tests uitgevoerd. Snelheid, kracht en behendigheid worden uitgetest, maar ook hoe hij een sprong doorstaat. En dat geeft natuurlijk wel een risico.

Ook voor deze risico’s wordt alles geregeld. Jos is met de Elephant 2 (de assistentietruck) met een aanhanger naar Duitsland gereden om de truck zo nodig op de aanhanger te zetten en hem weer naar Nederland te vervoeren. Niets wordt aan het toeval overgelaten.

 

 Nog even afwachten hoe alles in de test verloopt (VB airsuspension is al erg tevreden betreffende de vering onder de Ginaf) en dan weer aan de terugreis beginnen.

 

Dus hoe belangrijk is zo’n test?? Hééééééééééééél belangrijk.

(Foto's Iginio Voorhorst VB Airsuspension)

Subcategorieën