MDC 2019-03
Weer herkenbaar.
Het is altijd zo voor elkaar. Demonteren is niet heel moeilijk. Maar als je alle onderdelen niet gestructureerd weglegt, dan is een boutje zo vergeten of op de verkeerde plaats gemonteerd.
Maar niet bij de monteurs van dit team. Alles overzichtelijk in beeld in een ruime werkplaats. Ieder heeft zijn eigen taken maar alles gaat in overleg.
En zo kan het dat de truck er alweer uitziet alsof hij morgen de rally in moet.
Toch is er wel het een en ander gebeurd om weer zover te komen.
Zo zijn de buizen van de laadbak vervangen door buizen die 1mm dikker zijn. De vorige versie was goed, maar had toch te veel te verduren. En deze ene millimeter zal toch net dat kleine beetje meer stevigheid moeten geven.
Alle assen zijn op verschillende punten gecontroleerd en daar waar nodig gerepareerd. Ook alle keerringen van de assen zijn vervangen en alle olie is ververst.
Ook alle filters zijn schoongemaakt en daar waar nodig vervangen.
De schokbrekers zijn naar Reiger gebracht. Daar zijn ze helemaal gecontroleerd en in overleg met Jos is er een zwaardere setting aangebracht. Allemaal verbeterpunten die de komende rally nog beter moeten laten verlopen.
De motor is in samenwerking met Cummins gecontroleerd en weer helemaal up to date voor de Morocco Desert Challenge.
MDC 2019-02
Richting de keuring
MoroccoDesertChallenge 2019 komt weer in beeld.
De voorbereidingen zijn alweer in volle gang. De truck wordt op alle punten weer nagekeken en de assistentietruck is weer leeggehaald.
Alle kratten worden gecheckt of ze nog compleet zijn en daar waar nodig aangevuld. Een hele klus maar we hebben nog even tijd voor de keuring wordt gedaan.
Voor de keuring moeten alle verplichte punten kloppen. Er is daarom een checklist aangelegd om dit stap voor stap te realiseren. Voor het eerst is er dit jaar een keuring in Nederland. Dit scheelt natuurlijk heel veel tijd in Morocco.
Er zijn zoveel deelnemers uit Nederland dat er is besloten om de prékeuring hier in Nederland op ‘n centrale locatie te houden. De rally is bestaat uit veel deelnemers en anders moeten er teams al 4 of misschien wel 5 dagen voor de rally aanwezig zijn omdat er anders niet voldoende tijd is om iedereen gekeurd te krijgen. Dit is dus een hele mooie oplossing.
Half maart is het over. Dan moet alles kloppen. En zijn er dan nog verbeterpunten, dan is daar ook nog weer voldoende tijd voor om het kloppend te krijgen.