Vandaag 145

Gisteren 108

Afgelopen week 837

Afgelopen maand 2820

Totaal 305596

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

2017-10.

Sponsoren.

In deze tijd is het moeilijk om sponsoren te vinden. En ja dat is eigenlijk ook best wel logisch. Ineens was daar de crisis en daar zijn we nog niet helemaal uit gekomen. Dan moet er toch op gelet worden waar het moeilijk binnen geharkte geld aan wordt uit geven.

 

Het is belangrijk dat je voor de mensen om je heen ook iets terug kan doen. Er zijn betalende sponsoren en er zijn sponsoren die voor de materialen zorgen. Zo levert ieder op zijn eigen manier een bijdrage.

 

En daar zijn we ze allemaal dankbaar voor.

 

2017-9

Startnummer

   -  

2017-8

Startnummer is bekend.

-

We zitten in de midden van het startersveld. Dit nummer hadden we al eerder in het jaar 2013. 

Toen zijn we als 12e geëindigd.

 

We hadden natuurlijk liever iets meer naar voren gestart, maar ook dit is niet verkeerd.

 

Het gaat eigenlijk alleen om de eerste dag. De daarop volgende dagen zullen we zelf voor een mooie starttijd moeten zorgen.

 

En ja, dat heb je niet altijd zelf in de hand. We gaan van het positieve uit en gaan elke dag een mooie strijd aan met onze medecoureurs.

 

We zijn nu de weken aan het aftellen én het kan ons niet snel genoeg gaan.

2017-7

Harttransplantatie.

 

Wachten duurt lang. En als je op een onderdeel zit te wachten die betrekking heeft op de motor, is dat natuurlijk wel een heel belangrijk onderdeel.

 

En dan blijkt er een motor met het betreffende onderdeel in België te staan die we kunnen kopen.   Dan moet er natuurlijk eerst onderhandelt worden voordat er tot koop overgegaan kan worden. Dat was wel even een dingetje, maar uiteindelijk is men tot een aanvaardbaar bedrag gekomen.

Peter is richting België gereden en heeft de motor opgehaald zodat er weer snel kon worden gesleuteld.

  -

Bij aankomst in de werkplaats bleek het wel om de goede motor te gaan maar er was niet op gerekend dat de nodige aanpassingen die in de huidige motor gedaan waren ook al waren doorgevoerd in dit nieuwe exemplaar.

 

En wat doe je dan met nog een paar dagen voor Valkenswaard. Ja dan toch maar de huidige motor demonteren en de nieuwe erin plaatsen. Met de nodige extra uren is alles weer goed aangesloten en kon er op Valkenswaard gereden worden.

- -

Afgelopen zaterdag is er getest op de vering. Samen met van Velzen rallysport  (http://vanvelsenrallysport.nl/) zijn er behoorlijke sprongen gemaakt en is de vering voor iedere truck in de juiste positie gezet. De mannen van VB airsuspension willen het voor iedere truck goed ingesteld hebben. Iedere coureur heeft zijn eigen manier van rijden en als je de afstelling daar op afstemt kan dat echt in wedstrijd punten schelen.

 

Nog 10 dagen en dan moet de truck klaar staan voor vertrek naar Le Hare.

 

Er wordt nog enkele dagen gesleuteld, maar eigenlijk is alles zo als het moet zijn. Het zal toch niet zo zijn dat er in deze laatste dagen nog veranderingen  worden aangebracht?

Het zal ons niets verbazen, maar dat weten we pas als hij vertrekt.

2017-6

Valkenswaard.

 

Een prachtige ochtend deze zondagochtend. Velen waren al vroeg onderweg om maar niets te missen van deze dag. Goed uitgerust door het extra uurtje in de nacht, was het al vroeg druk op het circuit van Valkenswaard.

 

Een grote menigte, evenals voorgaande jaren, komt op dit mooie spektakel af. De Pre-proloog is een groots Nederlands spektakel voor Le Dakar. De motoren, auto’s en truck die aan Dakar 2017 deelnemen zijn hier vandaag te bewonderen. De een nog mooier dan de ander staat te popelen om over het circuit te mogen rijden.

 

De Elephant 4 stond er nog in z’n oude maatpak bij. Hij is dan wel in de mooie rode kleur gespoten, maar dan is hij nog niet zoals hij aan de rally gaat deelnemen.  Zijn nieuwe jas was nog niet klaar en dan moet je naar een noodoplossing zoeken. Maar dat mag de pret niet drukken. Het was genieten met alle (oude) Dakar bekenden en alle fans die massaal naar Valkenswaard zijn gekomen

 

We kunnen terugkijken op een geslaagde en prachtige dag .

- -